Aktywność fizyczna w otyłości..

images (70)Chociaż otyłość jest stanem patologicznym i proces schudnięcia i powrotu do wagi prawidłowej jest długotrwały, to jednak już samo podjęcie wyzwania przynosi pozytywne skutki dla organizmu. Bardzo szybko ulega wyrównywaniu poziom cukru we krwi, znacznie zmniejszając zagrożenie wystąpienia cukrzycy. Spadkowi ulegają także inne wskaźniki, jak na przykład stężenia cholesterolu i trójglicerydów.

Wyraźnemu odciążeniu ulega całość układu motorycznego. Przy bardzo dużej nadwadze aktywność fizyczna napotyka na bardzo duże ograniczenia, dlatego tak ważne jest doprowadzenie do takiej wagi, w której będzie możliwe podjecie najprostszych form aktywności. Bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób z nadwagą są spacery, a następnie coraz bardziej intensywne marsze, na początek na płaskim terenie, dopasowane do stanu wydolności organizmu. Dobrym rozwiązaniem jest nordic walking, czyli spacer z kijkami, które powodują odciążenie układu kostnego kręgosłupa, a przy okazji angażują mięsnie górnej części ciała.

Niewskazane są dla osób z otyłością takie formy jak bieganie czy bieżnia, rowerek stacjonarny itp. Są to ćwiczenia podowujęce nadmierny wysiłek, co może okazać się szkodliwe dla przeciążonego układu sercowego. Jednak wraz z powrotem do prawidłowej wagi, można oczywiście wysiłek urozmaicać oraz zwiększać jego intensywność.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>